Praktisk

Her kan du finde alle praktiske informationer, der er relevante for tilmelding, betaling og deltagelse i Firefly: Tell Them I Ain't Coming Back.

Hvis du har spørgsmål, kan du altid kontakte arrangørerne på kontakt@firefly-live.dk

Tid og sted

Tid

Scenariet finder sted fra d. 23.-25. februar 2024. 

Skolen er åbent for opsætning af locations, spaceships mv. fra kl. 12:00 d. 23. februar 2024.


Sted

Firefly: Tell Them I Ain’t Coming Back bliver afholdt i Herfølge, syd for Køge på Sjælland. Bemærk, at dette er en anden skole end Firefly: Take Me Out to the Black blev afholdt på.

Adresse:
Holmebækskolen
Pogebanken 9
4681 Herfølge. Det er nemt at nå skolen med med bus og tog fra Køge Station. 


Spilstart og spilstop

Alle spillere skal være ankommet og tjekket ind kl. 20.00. Der vil være velkomst og briefing kl. 21:00, og spilstart og åbning af CQB-banen umiddelbart efter, omkring kl. 21:30.  Efter aftale med arrangørerne, kan der i nogle tilfælde gives dispensation til sen ankomst.

Bemærk, at en tid på CQB-banen tager cirka en halv time. Derfor kan alle crews ikke nå ud at flyve fredag aften. Flykontoret vil om lørdagen bestræbe sig på at give forrang til de crews, der ikke nåede ud at flyve fredag. Der kan bookes én flytid ad gangen. 

Søndag d. 25. februar er der spilstop kl. 12:00, hvorefter alle hjælper til med at rydde op, så skolen er klar til at modtage elever næste dag. Alle grupper gør deres område flot og rent. Herefter tildeler arrangørerne hver gruppe et fællesområde at rengøre. Først når jeres gruppes område og det tildelte fællesområde er rengjort og godkendt af en arrangør, kan I forlade skolen.

Måltider til scenariet

Til Firefly: Tell Them I Ain’t Coming Back serveres 3 måltider om dagen: et koldt bord til morgenmad og frokost (med eventuelle lunede indslag), samt et varmt måltid til aftensmaden. Da vi bestræber os på at give scenariet en grøn profil, vil hovedmåltidet lørdag aften bestå af en vegetarisk buffet med smagfulde og velkendte retter, mens der til frokost og morgenmad vil være både kød- og vegetarisk kost. Savner man animalske proteiner i aftensmaden, er man velkommen til at indfinde sig i køkkenet og smøre en aftensmad af resterne fra frokosten. 

Måltiderne er fordelt således:

  • Lørdag morgen: Morgenmad
  • Lørdag middag: Frokost
  • Lørdag aften: Aftensmad
  • Søndag morgen: Morgenmad
  • Søndag middag: Frokost

Misser man et måltid, eller er man mere sulten, er man altid velkommen til at henvende sig i køkkenet, men de kan ikke trylle. Vi vil dog gøre hvad vi kan for at undgå sultne spillere.

Spillere skal selv sørge for mad fredag og søndag aften. Der er flere gode take away-muligheder i Herfølge by, samt pizzaria og supermarked lige overfor skolen.

Har du et særligt kostmæssigt hensyn såsom gluten- eller laktoseintolerance, skal dette noteres i din tilmelding.

Er du i forbindelse med din fødevareallergi mere komfortabel ved at spise din egen medbragte mad, kan denne opbevares og tilberedes i køkkenet efter forudgående aftale med arrangørerne. 

Du skal til Firefly: Tell Them I Ain't Coming Back medbringe dit eget service, som du også selv skal vaske op efter måltiderne. Der sættes opvaskestationer op i forbindelse med måltiderne, og vi frabeder os, at du vasker op i skolens håndvaske.

Har du ikke lyst til at vaske op, så kast nogle credits efter én, der vil gøre det for dig.

 Vi understreger, at vores hjælpepersonale ikke har til opgave at vaske spillerservice op.

Ingame og offgame indkvartering

Ingame indkvartering

Der er til Firefly: Tell Them I Ain’t Coming Back to ingame muligheder for indkvartering: et spaceship eller et territory. Underordnet hvilket af de to din gruppe vælger, skal alle spillere selv medbringe noget at sove på og -med, da dette ikke stilles til rådighed til scenariet.

 

Territories:

Crews, der køber et territory for deres gruppe-skills, tildeles et lokale på skolen at bo i. Det er gruppens eget ansvar at pynte dette lokale op med alt, hvad gruppen syntes de behøver. Lokalet skal dog kunne ligne sig selv igen bagefter. Alle territories er som udgangspunkt ingame, men respektér venligst folks private ejendele, og lad være med at rode i andres senge og tasker. Lad til gengæld også være med at gemme spilgenstande såsom credits og ammo i dine private sager.

Har I særlige ønsker til jeres lokale, er I velkomne til at kontakte arrangørerne på kontakt@firefly-live.dk. Vi vil gøre vores bedste for at imødekomme ønsket, men kan naturligvis ikke trylle.


Spaceships

Crews, der vælger at købe et spaceship for deres gruppe-skills, vil blive tildelt en plads i scenariets rumhavn; skolens rummelige gymnastiksal. Gruppen vil her få et afmærket område, de kan afskærme og kalde deres eget. En billig og rummelig løsning kan være at sammenbygge festivalpavilloner med presenninger, og på den måde lave et hyggeligt sted hvor gruppen kan sove og opholde sig. Er man byggelysten vil vi dog gerne opfordre til, at man bygger en kulisse af plader. Mål på ens område kan fås hos arrangørerne.

Alle spaceships er som udgangspunkt ingame, men respekter venligst folks private ejendele, og lad være med at rode i andres senge og tasker. Lad til gengæld også være med at gemme spilgenstande såsom penge og ammunition i dine private sager.

En gruppe på 3 personer har som udgangspunkt 3x3 meter at folde sig ud på. Grupper på 4-5 personer har 3x6 meter, og grupper på 6-7 har 9x3 meter.

 

Offgame indkvartering

Til scenariet er der en offgame sovesal til dem, som får den bedste oplevelse ved at sove roligt udenfor spillet.

Der vil på sovesalen være krav om rolig adfærd, og området er således til at gå i seng og sove, og ikke til at sidde og snakke offgame halvdelen af scenariet. Ønsker du en plads på sovesalen, så reserver en ved at kontakte arrangørerne på kontakt@firefly-live.dk.

Alle grupper skal have enten et spaceship eller et territory, og det er ikke muligt udelukkende at indkvartere sig på den offgame sovesal.


Bad og toiletter

Der er toiletter rundt omkring på skolen, som under scenariet vil være unisex.

Der er desuden et herre+- og dame+-badeomklædning i kælderen. Spillerne henvises til at bruge det bad, de føler sig mest komfortable med. I begge badeomklædninger er der desuden et lærerbad, som man kan anvende, hvis man gerne vil bade i mere private omgivelser.

I hvert omklædningsrum er der en bruser, som er reserveret til NPC’erne.

Sikkerhed før og under scenariet

Sikkerhed før scenariet

Da vi har løbende tilmelding til scenariet er det ikke muligt at lave en egentlig flagging-proces. På Fireflys hjemmeside fremgår i stedet en liste over deltagende spillere, som løbende opdateres. Det er muligt at kontakte arrangørerne, hvis en person på listen skaber udfordringer i forhold til din deltagelse i scenariet. Er der tale om en personlig konflikt, forholder arrangørgruppen sig neutralt. Det er derfor op til de involverede parter at finde den bedste løsning hvorpå flest mulige kan deltage til scenariet. Er det ikke muligt at finde en løsning gennem dialog mellem de stridende parter, forbeholder arrangørerne sig retten til at tilgodese den spiller, der tilmeldte sig først. 

Er der tale om en grovere tilfælde, hvor myndighederne er involveret, eller hvis der er begået en strafbart forhold, forbeholder arrangørerne sig i overensstemmelse med Rollespilsforeningen Vannadons retningslinjer omkring personsager sig retten til at afvise en deltager på denne baggrund. I tilfælde af at den afviste spiller spiller har købt billet, vil denne blive fuldt refunderet. Den afviste spillers gruppe vil også blive tilbudt at framelde sig scenariet og få deres billetter fuldt refunderet. Arrangøren forbeholder sig desuden retten til at afvise spillere i overensstemmelse med Rollespilsforeningen Vannadons retningslinjer af andre årsager, som arrangørgruppen vurderer relevante. 
 

Sikkerhed under scenariet

Bliver du under scenariet nødt til at afbryde en interaktion fordi du føler dig ukomfortabel eller utryg, anvendes ordet ’offgame’. Offgame stopper scenen, og det er herefter muligt for dig enten at fortælle din modspiller, hvad der kan justeres så scenen igen bliver tryg for dig, eller helt afbryde den og gå et andet sted hen. Du er ikke forpligtet til at forklare hvorfor scenen gør dig utryg, men vær også forstående overfor din modspiller, der sandsynligvis har brug for at få forsikret, at de ikke har gjort dig fysisk ondt, men at du blot har brug for at trække dig. Har du brug for at snakke en episode igennem med nogen udenfor spillet, står arrangørerne altid til rådighed. 

Kalder en modspiller offgame mens I er i gang med en interaktion, er det din opgave at spørge om personen er okay, om der er noget du kan gøre, og derefter respektere hvad modspilleren har brug for; det kan være en justering, en undskyldning, eller at komme væk. Bliver der brug for en længere snak, så træk til side, så I ikke forstyrrer spillet, og tiltrækker en masse opmærksomhed omkring en situation, der er imellem jer to. Tjek eventuelt ind med spilleren, hvis du får mulighed for det senere, men respektér også, hvis denne ikke ønsker at tale mere om episoden, eller med dig. 

Offgame skal dog ikke misbruges som et ’helle’. Offgame kan altså ikke anvendes hvis din rolle er havnet i en træls situation hvor nogen nu forsøger at banke, bestjæle eller dræbe din rolle. Respektér, at dine handlinger har konsekvenser, og anvend kun muligheden for at sige offgame hvis noget gør dig så utryg eller ukomfortabel som spiller, at det ikke er godt for dit helbred at være i scenen eller interaktionen. 

Brug offgame når:
En scene eller en interaktion som spiller gør dig utryg, ukomfortabel, eller ikke er god for dit helbred

Brug ikke offgame når:
En scene eller en interaktion gør noget træls, som din karakter gerne vil undgå. 

Eksempel:

Wash har modtaget betaling for at sabotere sit eget skib. Det har besætningsmedlemmet Jayne fundet ud af, og konflikten mellem de to er eskaleret til, at Jayne simulerer et kvælertag på Wash. Spilleren bag Wash har desværre en oplevelse i sin fortid, der gør, at han ikke er komfortabel med den slags berøring. 
Wash: Offgame
Jayne afbryder scenen og går offgame
Jayne: Er du okay? 

Scenarie 1: 
Wash: Ja, men jeg bryder mig ikke om at dine hænder er så tæt på min hals. Kan du tage fat om mine arme i stedet? Så kan vi godt fortsætte scenen. 
Jayne tager fat om Washes arme i stedet.
Jayne: Er det her okay? 
Wash: Det er okay. Ingame
Jayne: Ingame
Scenen fortsætter. 

Scenarie 2: 
Wash: Nej, jeg kan ikke have hænder så tæt på min hals, jeg bliver lige nødt til at få lidt luft. 
Jayne: Undskyld. Er der noget jeg kan gøre? 
Wash: Ellers tak. Lad os sige at min rolle har fået beskeden, og jeg spiller bange for dig det næste stykke tid.
Jayne: Okay.
Scenen afbrydes, og spillerne går hver til sit. 
 

Gult bånd

Hvis en spiller er skadet, gravid, eller af en anden årsag ikke ønsker at deltage i ildkamp, nævekamp eller anden form for fysisk kamp under Firefly: Tell Them I Ain’t Coming Back, vil de bære et gult skråbånd under hele scenariet. Dette signalerer, at disse personer ikke må udsættes for nogen form for fysisk påvirkning (berøring uden tilladelse, skub, slag, skud og lignende).

Personer, der bærer et gult skråbånd, kan ikke bære våben af nogen art, og kan ligeledes ikke deltage i nævekamp. Personer, der bærer et gult skråbånd kan godt deltage i verbale, ikkefysiske konfrontationer, men må stadig ikke berøres. Hvis disse udvikler sig til en fysisk konfrontation, kan den pågældende spiller enten trække sig, hvis de ikke er hovedpersonen for konflikten, eller andre spillere kan simulere at skyde denne person, ved at pege på dem med hånden og sige “død”.

Dette medfører at den pågældende person omgående kommer på 0 HP. Det er ikke tilladt at pege eller true med sit våben mod en spiller med et gult bånd. Hvis en bærer af et gult skråbånd ønsker at deltage i et encounter på CQB-banen, kan det godt lade sig gøre.

NPC'erne vil blive gjort opmærksom på, at der en gulbåndsspiller til stede på banen, men det er på gulbåndsspillerens eget ansvar, og de overstående regler gælder også på CQB-banen.

For at få et gult skråbånd skal du sende en mail til kontakt@firefly-live.dk forud for scenariet.

Skråbåndet udleveres ved indtjek.​​​​​​

 

Fotopolitik: 

Under scenariet tages der billeder af scenariets fotograf. 

Når billederne er sorteret og færdigbehandlet efter scenariet, vil disse blive gjort tilgængelige for gennemsyn for scenariet spillere, hvor alle har mulighed for at få fjernet billeder de selv fremgår på. Efter at billederne har været til gennemsyn hos spillerne i 14 dage, vil de godkendte billeder blive offentliggjort i scenariets offentlige facebookgruppe og på Vannadons hjemmeside. Det er i godkendelsesperioden ikke tilladt at dele billederne fra galleriet.

Efter billederne frigives, er det tilladt at bruge billeder man selv fremgår på, som man lyster. Fremgår andre personer på billedet, henviser vi til at der spørges om tilladelse før billedet deles på diverse sociale platforme. Rollespilsforeningen Vannadon forbeholder sig desuden retten til at bruge de godkendte billeder i fremtidige promoveringssammenhæng. 

Tilgængelighed

Holmebækskolen er i to plan, med stueetage og kælder. Rumstationen, køkkenet og GM-bunkeren befinder sig i stueetagen, mens bade, rumhavnen (gymnastiksalen) og CQB-banen er i kælderen. Der er elevatorlift mellem stue- og kælderetagen, og skolen er derfor tilgængelig med hjælpemidler. CQB-banen indeholder en trappe med cirka 6 trin, og denne er som det eneste ikke tilgængelig med kørestol. Har du spørgsmål, eller skal der tages særlige hensyn i forbindelse med dit hjælpemiddel er du velkommen til at kontakte os på kontakt@firefly-live.dk

Disclaimer

For at skabe rammerne om at give dig og os selv det bedst mulige scenarie følger herunder en disclaimer - eller en forventningsafstemning, om man vil.

Her etablerer vi, hvad du kan forvente af os som arrangører, og hvad vi forventer af dig som spiller.


Hvad kan du forvente af os som arrangører?

  • Du kan forvente, at vi forvalter dit deltagergebyr med gennemsigtighed og omhu, og at hele indtjeningen fra salg af billetter går ubeskåret til at skabe scenariet.
  • Du kan forvente, at vi passer vores ugentlige kontordag og står til rådighed på vores mail kontakt@firefly-live.dk, hvor vi en fast dag om ugen svarer på henvendelser.
  • Du kan forvente, at vi lægger tid og energi i at skabe et helstøbt scenarie med det formål at give flest muligt deltagere en god rollespilsoplevelse.
  • Du kan forvente, at vi efter behov står til rådighed i forhold til sparring om gruppe- og karakterkoncepter, vejledning om regler, praktiske forhold mv. på vores ugentlige kontordag eller på aftalte online møder.
  • Du kan forvente, at vi under scenariet står til rådighed om spilanliggender fra kl. 7:00 til 2:30. I tilfælde af en nødsituation under scenariet, er arrangørerne naturligvis kontaktbare døgnet rundt.
  • Du kan forvente, at vi tager alle henvendelser fra vores spillere alvorligt, og at vi altid bestræber os på at etablere en konstruktiv og respektfuld dialog uanset hvad henvendelsen drejer sig om.


Hvad forventer vi af dig som spiller?

  • Vi kan ikke arrangere et scenarie uden midler og information om din gruppe og karakter. Derfor forventer vi, at du overholder alle gældende deadlines for tilmelding og betaling - og gerne i god tid.
  •  Vi forventer, at du som spiller sætter dig grundigt ind i de gældende regler og retningslinjer for scenariet - både ingame og offgame. Inden du retter henvendelse til arrangørerne med et spørgsmål, forventer vi, at du har orienteret dig i det tilgængelige materiale på hjemmesiden eller i deltagerbrevet, som sendes ud inden scenariet. Hvis du fortsat ikke har fået et fyldestgørende svar på dit spørgsmål, er du naturligvis velkommen til at sende os en mail på kontakt@firefly-live.dk.
  •  Vi forventer, at du er realistisk omkring hvilken rolle, du kan spille. Firefly: Tell Them I Ain’t Coming Back er et live-rollespil, og vi opererer således indenfor den fysiske verdens rammer.  Hvis du fx. har et sløvt sigteøje, får du svært ved at spille ‘Versets skarpeste gunslinger på en overbevisende måde. Lav en karakter, som du er sikker på kunne have det sjovt med at spille hele weekenden. Du er velkommen til at udfordre dig selv i din rolle, men overvej alligevel, om dine fysiske eller mentale omstændigheder gør, at nogle roller er mere velegnede til dig end andre.  
  • Vi forventer, at du opfører dig passende og respektfuldt før, under og efter scenariet. Dette gælder både når du interagerer med arrangørerne, hjælpere, NPC’er, frivillige og dine medspillere.
  • Vi forventer, at du under scenariet overholder gældende dansk lovgivning. Dette gælder bl.a. omkring samtykke, indtag af alkohol for mindreårige, lovgivning omkring rusmidler (herunder cannabis) mv.

 

Disclaimers

  • Alle henvendelser til arrangørerne skal ske via vores mail kontakt@firefly-live.dk. Vi besvarer ikke henvendelser gennem Facebook Messenger, hverken arrangørgruppens Messenger, eller arrangørernes private Messenger. Alle aftaler med arrangørerne er først gældende, når de er blevet bekræftet pr. mail.
  •  Alle henvendelser om scenariet, både før, under og efter, skal rettes til arrangørerne - ikke hjælpere, NPC’er eller frivillige til scenariet. Dette gælder især eventuelle klager, der måtte opstå før, under eller efter scenariet. Hvis vi bliver bekendt med, at en spiller har rettet en klage mod en hjælper, NPC eller frivillig, vil spilleren få en advarsel. Gentager dette sig før, under eller efter scenariet, vil det være øjeblikkelig bortvisningsgrund fra scenariet, og vil medføre udelukkelse fra fremtidige arrangementer i Vannadon. Skulle der opstå en konflikt mellem en spiller og en hjælper, NPC eller frivillig, skal arrangørerne inddrages.
  • Under scenariet tages der billeder. Når billederne er færdigbehandlede bliver de tilgængeliggjort for scenariets deltagere i 14 dage. Her har du mulighed for at gennemgå billederne, og eventuelt rette henvendelse om billeder af dig selv, som du ikke ønsker offentliggjort. Herefter forbeholder Vannadon sig retten til billederne, som vil blive offentliggjort på foreningens hjemmeside og i Firefly Facebook-gruppen. I forbindelse med eventuel brug af billeder til promoveringsformål, retter vi henvendelse til de pågældende spillere på billederne.
  •  Til slut vil vi understrege, at vi er frivillige ildsjæle, som bruger vores fritid på at arrangere Firefly: Tell Them I Ain’t Coming Back sideløbende med vores familieliv, kærester, børn, jobs og øvrige privatliv. Vi er ikke professionelle rollespilsarrangører. Sæt derfor venligst dine forventninger til os og til scenariet derefter.